Domowa pizza z serem, salami i oliwkami

Dawno chciałam nauczyć się robić ciasto drożdżowe. Zawsze jednak coś mnie odstraszało. Okazało się, że niepotrzebnie. Zrobienie takiego ciasta jest niezwykle proste. A zrobienie z niego pizzy - jeszcze łatwiejsze :) Przepis poniżej.

Składniki:
  • 30 g świeżych drożdży
  • łyżka cukru
  • 2 łyżki mąki
  • 2/3 szklanki ciepłej wody
Wymieszać drożdże, cukier i mąkę. Dolać wody, dokładnie wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce na 10 minut. Najlepiej postawić nad garnkiem z gotującą się wodą i przykryć ściereczką.

  • 1,5 szklanki przesianej mąki pszennej
  • łyżeczka soli
Wymieszać mąkę i sól, do środka nalać rozczyn drożdżowy i zagnieść ciasto. W razie potrzeby podsypać mąki. Uformować kulę i odłożyć do wyrośnięcia na 20-30 minut. Można skorzystać z tej samej metody miski nad wrzątkiem i ściereczki.

W międzyczasie możemy przygotować składniki, które chcemy umieścić na pizzy. Ja wybrałam ser (mozzarellę, goudę, camembert i gorgonzolę), oliwki, salami i suszone pomidory.

Na spód pizzy przygotowałam sos pomidorowy:
  • 100g koncentratu pomidorowego 
  • 1 obrany ze skórki pomidor
  • trzy ząbki czosnku
  • łyżka suszonej bazylii
  • łyżka suszonego oregano
  • sól, pieprz 
Wszystko wrzucone do blendera i zmiksowane.

Po wyrośnięciu ciasta, rozwałkowujemy je, odstawiamy na kilka minut w ciepłe miejsce i pokrywamy sosem. Wkładamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Po 10 minutach dokładamy ulubione składniki i pieczemy przez kolejne 20 - 25 minut.

I gotowe!

P.S. Zdjęcia po pieczeniu już nie udało mi się zrobić. Pokonał mnie mój własny apetyt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz