Whoopie!

http://thedecoratedcookie.com/wp-content/uploads/2012/01/Sprinkle+Bakes+Chocolate+Sprinkle++Cookies+2.jpg
thedecoratedcookie.com
Były muffiny, cupcakes'y i makaroniki. Teraz czas na whoopies!

Czym są i skąd się wzięły?

Whoopies to małe biszkoptowe ciasteczka przekładane kremem. W wyglądzie bardzo podobne do makaroników.

Plotka głosi, że Whoopies po raz pierwszy zostały przygotowane w latach dwudziestych ubiegłego wieku w Maine. Amiskie kobiety piekły te ciasteczka, podobno z resztek z innych wypieków, dla swoich mężów i umieszczały je razem z lunchem. Po znalezieniu ciasteczka mężczyzni krzyczeli z radości "Whoopie!", w czym upatruje się źródła nazwy.

Teraz ciasteczka te zyskują coraz większą popularność. Głównie ze względu na swoją różnorodność. Podobnie jak muffiny i makaroniki można je przyrządzać na nieskończoną ilość sposobów, z dowolnym nadzieniem, polewą i posypką. Wedle uznania.

Mnie to przekonuje! I zachęca do eksperymentów.

Znalazłam już kilka ciekawych przepisów i wkrótce pochwalę się efektami*. Życzcie mi powodzenia ;)

Dla zainteresowanych artykuł z Salt Lake Tribune: "Bakin' whoopie: Sweet treats for Valentine's Day" i New York Times'a: "Whoopie! Cookie, Pie or Cake, It's Having Its Moment"

* Przepis na whoopies pistacjowe z szwajcarskim kremem bezowym znajdziecie tu: *KLIK*

1 komentarz:

  1. Kupiłam ostatnio nową książkę kucharską, i ilość przepisów na whoopie mnie zaskoczyła. Faktycznie - są coraz bardziej popularne. Nie tak trudne jak makaroniki, prezentują się wspaniale - będę musiałaspróbować :)

    OdpowiedzUsuń